Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Groene energie

Nu had ik hier gisteren iets geschreven, iets over groene stroom. Ik had willen zeggen dat mske zich afvroeg waarom iedereen toch zo moeilijk doet over die kerncentrales want als je alles leest en bekijkt dan krijgt toch iedereen groene stroom.

Zelfs in die mate dat Slow en mske, al zijn ze geen klant meer bij Nuon gisteren een factuur kregen met terugwerkende kracht voor de betaling van een decreet over groene stroom.

Wat mske niet zint is de vermelding op de factuur: “Hernieuwing contract”. Ze contacteerde Infrax die haar zei efkes naar de uitleg van Nuon te luisteren en dan eventueel, als die uitleg haar niet aanstond, naar de ombudsman te bellen.

Nuon draait rond de pot. De ombudsman belde ze nog niet.

Deze morgen las mske de gazet en heb ik maar haastig wat met postjes gegoocheld, want wat las mske in de gazet? Ex-klanten Nuon moeten opdraaien voor extra kosten groene stroom.

En toen wou Slow efkes gaan opbellen, want als die van Nuon een boete zouden krijgen, zouden zij dan ook hun centen terug zien?

Ik denk het niet.

Previous

Weet je nog?

Next

Politiek door de ogen van een kat

8 Comments

  1. bea

    Als ex-klant moet je meebetalen en dan nog eens bij de tegenwoordige leverancier ook? Behalve niet ij electrabel…voor de moment.

  2. Bij sommige energieleveranciers krijgt je er kop of staart van …
    Fijn weekend!

  3. ’t wordt allemaal wat ingewikkeld. Ik heb bij Electrabel zopas een nieuw contract gekregen waarbij ik jaarlijks ongeveer 260 euro minder zal moeten betalen. Zouden er nog addertjes achterkomen?

  4. Het addertje is dat na je contractperiode (1 of 3 jaar) je contract automatisch verlengd, MAAR vaak niet aan hetzelfde tarief. Je wordt bij sommige leveranciers dan automatisch op een duurder contract overgeschakeld. Stel dat je op dat moment toch gaat controleren op de prijsvergelijker van vreg.be. Dan zal je je huidige contract nog bij de voordelige opties zien staan. Wij zal dus gerustgesteld zijn, maar dat contract is dan helemaal niet meer op jou van toepassing omdat je automatisch op een ander (duurder) contract wordt overgeschakeld.
    Zo hopen sommige leveranciers om hun klanten weer in slaap te wiegen.

    Bij *** is er maar 1 tarief, dus je hebt altijd het goedkoopste. Wanneer het tarief daalt voor onze nieuwe klanten, dan daalt het ook voor onze oude klanten.

    Moest je zin hebben: overschakelen kan op 5 minuten via de website www.***.be en momenteel loopt er ook nog een promotie (tot eind van de maand, als ik het goed heb)

    Koen Delvaux
    ***

  5. ms

    @ Koen Delvaux: ik heb je reactie doorgelaten al bevat ze voor een deel publiciteit. Normaal zou ik dat niet doen, maar ze bevat ook een deel interessante info.

    Ik heb dus maar de naam van de firma vervangen door ***.

    Hopelijk kan je hiermee leven. Ik anders wel.

  6. Koen dank voor de infomatie!

  7. Nuon is altijd wel al één van de duurdere maatschappijen geweest, maar dit is wel erg grof vind ik hoor. Ze hebben meer winst gemaakt dan andere goedkopere maatschappijen..zouden ze uit die extra winst wel die extra kosten moeten kunnen betalen..op z’n minst die van ex-klanten.

Wat denkte daarvan?

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén