In de periode van het gedoe rond de wandelbloesjes en de appels kreeg ik ook nog een factuur. Die factuur was identiek aan de factuur die ik een maand ervoor kreeg.

En toen kreeg ik een aanmaning. Toen ik reageerde en zei dat er twee keer hetzelfde werd gefactureerd, werd de toon grimmiger en eisten ze hun geld binnen vijf dagen. Ik kon niets doen, ik zat in Sunparks en had geen internet.

Wat deed ik? Ik betaalde de tweede factuur toen ik thuis kwam en stuurde onmiddellijk een grimmige mail terug zeggende dat de betaling de deur uit was maar dat ik niet inzag dat ik twee keer moest betalen voor iets dat ik maar één keer had.

Géén vijf minuten later ging de telefoon. “Daar heb je ze” zei Luc. En ja, grote excuses want inderdaad het was fout gefactureerd. Ze hadden zich gebaseerd op hun werkurentabel en daardoor zagen ze dat er twee facturen waren maar ze hadden de facturen zelf niet goed nagekeken en blablabla … Ik zou in elk geval een creditnota krijgen en mijn geld zou teruggestort worden. Ze belden zodat ik niet zou denken: “wat voor zijn er me dat”. Dat ik dat al dacht, heb ik maar wijselijk voor me gehouden, ik moest daar nog een flink sommeke terugkrijgen.

De vraag is nu: verder gaan met deze, die in de toekomst misschien voorzichtiger zullen zijn vooraleer grimmig te worden of uitkijken naar een andere?