Anno 2010

Oorzaak 1: 17 juli 2010.

Blijkbaar komt er geen einde aan de periode waarin de dingen die zouden moeten werken niet werken. Het lijkt er op dat ik niet aan die resem kan beginnen die hier nog te vertellen is.

mske ging geld afhalen aan de automaat en het bedrag kwam uit op enkele briefkes van 20 en één briefke van 10. Dat kaske duwt die briefkes van 20 naar buiten en begint dan zo lichtjes te brommen als een bromvlieg met verstopping. Niet dat ik weet hoe die bromt, maar ik stel me dat zo voor.

En dan ineens begint dat machien daar te blèren en te blèren, zodat iedereen in de straat omkijkt en mske vies beziet, net alsof zij iets mis had gedaan. Slow ging snel de bank binnen om iemand te verwittigen. Ondertussen kwam er de vermelding op het apparaat dat mske het geld moest nemen, maar dat had ze al, dat briefke van 10 natuurlijk uitgezonderd en ondertussen bleef dat maar blaten en brullen en alarm geven.

Gelukkig kwam er niemand achter haar staan wat zij zou daar voor geen geld ter wereld weggegaan zijn, zie dat daar een snoodaard haar 10€ in zijn pollen zou krijgen. Ineens stopte het machine, zei dat mske haar kaart moest terugnemen en gaf als commentaar dat ze met de actie stopten wegens telangdurigheid.

Slow kwam buiten met iemand van de bank die beweerde dat ze het tot binnen gehoord hadden en dat het geblèr misschien wou zeggen dat het 10€ vak leeg was. mske moest maar goed in het oog houden of die 10€ van haar rekening ging of niet.

 
Oorzaak 2: 23 juli 2010.

    Bank-B heeft voor een bepaalde reden een papier nodig dat door Bank-C gehandtekend dient te worden.

    Op donderdag 23 juli brengt mske dat papier persoonlijk bij Bank-C binnen waar men haar zegt dat zij dat niet kunnen handtekenen, dat het naar de hoofdzetel moet en dat ze toch anderhalve week moet rekenen.

    mske verwittigt Bank-B van het feit dat een handtekening zetten blijkbaar een enorm lange procedure is.

 
Vervolg: 11 augustus 2010.

Beste,

Ik weet nu wel dat het niet aan jou ligt of ook niet aan iemand van het kantoor maar er moet mij toch wat van het hart.

Op 17 juli (zaterdag) heb ik geld afgehaald van mijn Bank-A-rekening aan de buitenautomaat van Bank-B. Ik vroeg zoveel €, kreeg er minder en toen begon die automaat te blèren zodat half het stadje mij stond te bekijken alsof ik een crimineel was.

Slow is binnen hulp gaan halen. Ondertussen bleef dat alarm maar gaan en na geruime tijd (bij zoiets lijkt dat altijd enorm lang) spuwde dat apparaat mijn kaart uit met een vermelding die er op leek alsof ik niet deed wat het zei. Resultaat? Zoveel € gevraagd, 10€ minder gekregen en geen bewijs. De dame die met Slow buitenkwam (ik was nogal van mijn kaart, zodoende vergat ik haar naam te vragen) zei dat dat geen kwaad kon, dat die 10€ waarschijnlijk niet zou afgehaald worden van mijn rekening. Dat gebeurde wél, valutadatum 19 juli.

Ik heb Bank-B opgebeld, waar men mij zei dat ik moest afkomen om klacht neer te leggen. Toen ik klaar stond om te vertrekken belde Mr. BankBeeër me om te zeggen dat er effectief een verschil van 10€ was bij de automaat maar dat ik geen klacht moest komen neerleggen, dat dat wel automatisch zou verrekend worden met Bank-A. Maar met 21 juli daartussen moest ik toch een weekske tellen. Het werd niet automatisch verrekend.

Ik heb toen Bank-A gecontacteerd. Gisteren kreeg ik een mail met een betwistingsformulier, een gazet van twee bladen lang en wat die vragen, vind ik er wel echt over. Feit is dat ze nu moeten weten wie een tweede kaart heeft en of ik geen internet of andere aankopen deed. Wel, ik vind niet dat dat hun zaken zijn. Feit is -opnieuw- dat ik zoveel € wilde, er minder kreeg en dat er mensen zijn die zeggen dat het verschil van 10€ juist is. Waarom al dat gedoe? Ik tracht niet de boel op te lichten en ik ben ook (nog niet) dement.

Ik zou zo die 10€ laten waar ze is want die heeft me tot op vandaag al ferm veel gekost. Al die telefoontjes, de tijd die ik er al ingestoken heb en nu weer.

Zo, dat is een hele boterham en nogmaals, ik weet dat het jullie schuld niet is, maar ik moest het ergens kwijt.

En nu naar Bank-C bellen om te zien of dat papier waar je om vroeg en dat te voet onderweg is, misschien blaren opgelopen heeft ook.

Al bij al, vriendelijke groeten,

ms

 
Soms vraagt mske zich af waarom ze ’s avonds zo weinig werk verzet heeft. Op dagen zoals gisteren weet ze dat.
 
 
pske van mske: de tekst van de mail werd licht aangepast omwille van bepaalde privaatheden.

4 gedachten over “Anno 2010

  1. Amai ! Wat een verhaal en kom dàt tegen zeg … !

    ‘k Zou toch ook blijven staan ondanks die ‘lawaaimachiene van de bank ‘

    10 Euro is 10 euro hé. Dan mocht die nog méér geluidsoverlast gaan produceren,

    maar een stap opzijzetten, zou ik toch ook niet doen …

    ‘k zou denk ik wél metMISTER-BRUL-MACHIEN

    gaan meebrullen,

    maar dan van: HELLLLLLEEEEEP …!

    * Dat kan ik sé … *

    Slaap ze wel voor straks … ))!

  2. en dat allemaal voor één tientje je krijgt wel waar voor je geld. maar ik zou er de rente ook maar bijvragen én de kosten van al die telefoontjes. zij hebben het probleem gemaakt immers

  3. Wel dat vind ik helemaal niet klantvriendelijk van de bank!! Met 10 euro kan je toch al veel doen. Ik ben van mening dat je helemaal geen kosten moet hebben om dit probleem op te lossen. Hallo bank lees je mee !!! (Moest toch wel ff lachen me “privaatheden”. Ik buig nederig het hoofd nu.)

  4. Ondertussen zegt Bank-B dat ik dat formulier maar summier moet invullen en zegt Bank-A dat dat formulier niet mag ingescand en gemaild worden maar dat ik dat bij hen moet binnenbrengen omdat ze anders mijn originele handtekening niet hebben.

    En laat die bank nu juist gelegen zijn in het deel van het stadje waar we meestal niet voorbijkomen. Okee, het is niet ver rond, maar ze zullen toch moeten wachten tot ik naar de bib ga.

Wat denkte daarvan?